fesztiválhír

Hardcore fesztiválozó vagy? Most megtudhatod!

A világ legnagyobb rendezvénytechnológiai platformja, az Eventbrite nemrég kiadott tanulmányának köszönhetően most már statisztikai adatokkal is meg lehet határozni, hogy ki számít igazi fesztiválrajongónak. Természetesen ezek az adatok elsősorban a fesztiválok számára hasznosak, hiszen ezek ismeretében még könnyebben tudják erősíteni az alap rajongói bázisukat, mely tulajdonképpen viszi a hátán ezeket a rendezvényeket, de a laikusok számára is kiderült néhány izgalmas dolog, az alábbiakban ezeket foglaltuk össze röviden.

Az Eventbrite felkérésére a MusicWatch nevű cég összesen 1044 olyan 18 és 49 év közötti embert kérdezett meg, aki az elmúlt egy évben legalább egy fesztiválon részt vett Észak-Amerikában. Több mint 20%-a a válaszadóknak 5-6-on járt 12 hónap alatt, ők azok, akiket a tanulmány Hardcore Festies-nek hív, és ők azok, akik valójában életben tartják a fesztiválipart. Ezeknek az embereknek a 40%-a idén több fesztiválon járt, mint tavaly és mindössze 21% váltott jegyet 2016-ban kevesebb rendezvényre. 56%-uk tervezi, hogy jövőre még több fesztiválra megy, 80% pedig még évekig szeretne fesztiválozni.

Az átlagosan 32 éves hardcore rajongók jóval többet hajlandóak költeni fesztiváljegyekre, ők veszik meg nagy többségben a VIP bérleteket is, és több mint 51%-uk nagyobb távolságra is hajlandó elutazni egy-egy fesztiválért.

Döntő többségben a headlinereket jelölték meg, mint legvonzóbb tényezőt a fesztiválokban, de előkelő helyen szerepel az új zenekarok felfedezése, a buli a baráti társasággal és az egyedi életérzés is. Összességében a fellépők mindössze 45%-ot tesznek ki az okok közül, hogy miért szeretnek fesztiválra járni.

eventbrite_3
Infógrafika: Eventbrite

Külön érdekesség, hogy az átlagos fesztiválozókhoz képest a rajongók jóval aktívabbak a közösségi felületeken a rendezvények alatt, 58%-uk használ Instagramot, 40%-uk pedig Snapchatet a helyszínen.

A hardcore fesztiválrajongók tehát különösen fontosak, ők azok akikre alapozni lehet egy fesztivált, hiszen ők veszik meg először és a legdrágábban a jegyeket, ők biztosan hozzák a barátaikat, ráadásul a közösségi médiában is ingyen “reklámozzák” a rendezvényeket. Az Eventbrite szerint ugyan csak a teljes fesztiválközönség egyötödét teszik ki, az eladott jegyekből befolyó bevétel mégis több mint fele tőlük folyik be.

A teljes tanulmány ITT érhető el.

Szöveg: Fesztiválok Városa
Nyitókép: Forest Woodward / The Governors Ball Music Festival

Forrás: Eventbrite

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s